21 November 2010

Malas!!!

Ha..ha.. sedar tak sedar dah hampir satu tahun aku tak update blog aku ni. Malas? Mungkin...

Nampak gayanya sekarang ni ramai dah beralih kepada interactive social website (baca Facebook). Semua dah ada facebook. Anak-anak aku pon dah ada facebook sendiri. Jangan terkejut anak aku yang berumur 7 tahun pon dah ada FB sendiri!!

"Apa lah Abah ni...sekarang ni orang tak main blog-blog ni semua. FB is the in-thing", kata anak aku.

Patut la sekarang ni rakyat Malaysia adalah pengguna terbanyak mempunyai friends di dunia. WOW! Bangga ka kita jadi rakyat Malaysia dengan berita macam tu? Hemmmmmmm........

Tak pa lah anakku, Abah ni dah tua. Dah terkejar dengan latest technology dunia siber ni. Dulu dunia IT Abah bermula dengan DOS 3.1, Wordstar dan Word Perfect. PC Abah mula guna dulu pakai floppy disk ja. Hardisk pon tak ada. Monitor black n white dengan green cursor ja. Mungkin kalau Abah tunjuk rupa floppy disk tu kamu akan terkejut floppy yang sebesar gedabak tu tak boleh muat walau satu file mp3 pon! hahah....

Pas tu connect Internet pakai line Jaring dengan modem 14.4 kbps. Pas tu 33.6 kbps. Pastu 54kbps. LAJUUUUU......... masa tu lar :) Boleh main Quake online lagi. Pecah kepala!!!

Lepas tu Windows 3.1, Windows 95, Window NT, Windows 2000, Windows XP, Vista (yang ni Abah tak pakai sebab hampessss!) dan sekarang Windows 7. Semua Abah dah try. So jangan nak 'action' ngan Abah nooooo... PC hang tu Abah DIY sendiri tau! :)

Apa pon Abah bangga sebab anak-anak Abah dah dapat menguasai IT sejak dari kecil lagi. Abah harap hampa semua dapat gunakannya untuk kebaikan.

- Abah -

No comments: